• چهارشنبه ١١ آبان ١٤٠١-١٢:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤٧١
سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

سیاست شورای ششم درباره حفاظت از ابنیه تاریخی پایتخت

سخنگوی شورای شهر تهران حفاظت از ابنیه تاریخی شهر تهران را از اولویت‌های شورای شهر ششم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از پانا؛ نیمه مهرماه، «کافه ایران»، یکی از عمارت‌های کهن و ارزشمندی که در جداره شمالی خیابان انقلاب در تهران واقع شده بود، ‌تخریب شد. مدیران شهری نسبت به تخریب این بنای قدیمی سکوت کردند. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص حفظ بناهای میراثی تهران به پانا گفت:‌ «درخصوص تخریب ابنیه میراثی، گزارشی به شورا داده نشده است اما موضوع میراث فرهنگی برای شورای شهر تهران دوره ششم و کمیسیون فرهنگی اجتماعی اهمیت دارد.»
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که به برخی اعضای شورای شهر تهران در جریان حضور وزیر میراث و گردشگری حتی حفاظت از برج طغرل را الزامی نمی‌دانستند و معتقد بودند این مکان محل دفن فردی ظالم است، گفت:‌ «درخصوص نگاه به میراث فرهنگی ممکن است مانند بسیاری مسائل دیگر در شورا، نگاه اعضا لزوما همانند هم نباشد. برخی جملاتی که در جلسه با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفته شد از جمله اینکه در نقطه‌ای که یک بنای تاریخی باستانی وجود دارد، مردم هم بتوانند زندگی کنند یعنی ساخت‌وساز داشته باشند، به نظرم در اصل یک حرف درست است ولی باید حواسمان به این باشد که میراث فرهنگی اندوخته‌ای است که از صدها یا هزاران سال قبل به دست ما رسیده و امانتی برای نسل‌های آینده است.
وی خاطرنشان کرد: «آنچه به عنوان میراث فرهنگی وجود دارد بخشی از فرهنگ ما است و ما را نسبت به بقیه تمدن‌های دنیا متمایز کرده و چه در مورد تمدن باستانی‌مان و چه در مورد تمدن اسلامی‌ ما وقتی به خود می‌بالیم و نسبت به سایر ملل و مردم تفاخر می‌کنیم به‌خاطر این است که این میراث به دست ما و پژوهشگران و کارشناسان رسیده است و برای نسل جدید در کتاب‌ها و ... قابل توضیح شده اگر آنها را خراب کنیم و جای آنها ساختمان بسازیم این اتفاق برای نسل‌های بعدی نمی‌افتد و لذا همان قدر که وظیفه داریم از زبان رسمی‌مان محافظت کنیم، ملزم هستیم که از ابنیه تاریخی، نقاط دیدنی و میراث فرهنگی نیز که بخشی از فرهنگ است محافظت کنیم و این نگاه رسمی در شورا ی شهر تهران است.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: